Высказывалось мнение, что структура Родной партии должна совпадать с административным устройством Украины. А, если этого не будет, то партию не зарегистрируют.
Так вот. В законе нет прямой нормы о том, что структура партии должна соответствовать административному устройству Украины.
А из контекста тех норм, которые упоминают о структуре партии, нельзя однозначно определить, должна ли структура партии соответствовать административному устройству Украины.
Вот все выдержки из Закона Украины о политических партиях в Украине, в которых упоминается структура партии.
Давайте их растолкуем.
Ст.8 Політичні партії повинні мати статут. Статут політичної партії має містити такі відомості:
п.5. порядок створення, загальну структуру та повноваження обласних, міських, районних організацій політичної партії та її первинних осередків;
Исходя из этой статьи, то структура должна обязательно иметь областные, районные, городские, организации и первичные ячейки.
Ст.9 Обласні, міські, районні організації, первинні осередки політичної партії та інші структурні утворення, передбачені статутом партії, використовують назву політичної партії з доповненнями, які визначають їх місце в організаційній структурі
політичної партії.
Здесь тоже обязательно, причем могут быть и другие организации предусмотренные статутом. Обратите внимание на использование слова «ТА»!
Т.е. структура партии должна содержать областные, районные и городские организации обязательно, но могут быть И другие, предусмотренные статутом.
Ст.11 Політична партія протягом шести місяців з дня реєстрації забезпечує утворення та реєстрацію в порядку, встановленому цим Законом, своїх обласних, міських, районних організацій у більшості областей України, містах Києві, Севастополі та в Автономній
Республіці Крим.
Реєстрація обласних, міських і районних організацій або інших структурних утворень, передбачених статутом партії, здійснюється відповідними органами юстиції Міністерства юстиції України, якщо інший порядок не передбачений законом, лише після реєстрації політичної партії Міністерством юстиції України. Після реєстрації обласних, міських та районних організацій політичних партій вони можуть набувати статусу юридичної особи, якщо це передбачено статутом партії.
Вот здесь начинается самое интересное! Обратите внимание на использование слова «АБО»!
Вот какая получается логика: партия имеет областные, районные, городские организации ИЛИ другие, предусмотренные статутом! Т.е. мы можем сами предусмотреть! И, конечно же, мы предусмотрим только те, которые нам «удобны»!
Вот видите, из-за употребления в одной норме слова «И», а в другой - «ИЛИ», нельзя однозначно сказать, должна ли структура партии соответствовать административному устройству!
Органи, що здійснюють реєстрацію політичних партій та їх обласних, міських, районних організацій або інших структурних утворень, передбачених статутом партії, ведуть відповідні реєстри. Форму реєстрів затверджує Міністерство юстиції України.
Та же ситуация!
Міністерство юстиції України, його відповідні органи після реєстрації видають політичній партії, обласній, міській, районній організації партії або іншим структурним утворенням, передбаченим статутом партії, реєстраційне свідоцтво встановленого Кабінетом Міністрів України зразка.
Політична партія щорічно інформує Міністерство юстиції України про обласні, міські, районні організації партії або інші структурні утворення, передбачені статутом партії. Політична партія також інформує Міністерство юстиції України про зміни назви, програми, статуту, керівних органів партії, їх адреси та місцезнаходження у тижневий строк після прийняття рішень з цих питань.
Реєструючі органи, зазначені у частині п'ятій цієї статті, приймають рішення про реєстрацію обласних, міських, районних організацій або інших структурних утворень політичної партії, передбачених статутом партії, протягом 10 днів з дня надходження письмової заяви від них, завіреної керівним органом політичної партії.
...протокол установчих зборів або конференції, на яких було утворено обласну, міську, районну організацію або інше структурне утворення політичної партії.
Ст. 21 Заборона діяльності політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск керівних органів, обласних, міських, районних організацій політичних партій, її первинних осередків та інших структурних утворень, передбачених статутом партії, припинення членства в політичній партії.
Опять используется слово «ТА»!
Ст. 24 Рішення Верховного Суду України про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії тягне за собою припинення діяльності політичної партії, розпуск її керівних органів, обласних, міських, районних організацій і первинних осередків та інших статутних утворень політичної партії, припинення членства в політичній партії.
Так что нельзя однозначно сказать, что структура партии должна или не должна соответствовать административному устройству Украины.
Вот поэтому у меня есть предложение, необходимо воспользоваться этой неоднозначностью в законе!
Давайте разработаем две структуры партии и два статута под каждую структуру.
Одна структура будет «удобная» нам
, а другая – закону
, но при этом максимально урезать полномочия тех органов партии, которые нас не устраивают!
Для регистрации подадим «удобный» нам вариант.
Если же нам откажут в регистрации, якобы наша структура и статут не соответствуют требованиям закона, тогда мы обратимся в Конституционный Суд Украины (конституционное обращение – ст. 42 Закона Украины «О Конституционном Суде Украины») на основании отказа в регистрации (основания для конституционного обращения – ст.94 Закона) с просьбой дать официальное толкование положениям Закона Украины «О политических партиях» касающихся структуры партии (должна ли структура партии соответствовать административному устройству Украины).
Если Конституционный Суд Украины растолкует нормы так, что структура партии не обязательно должна соответствовать административному устройству Украины, тогда нас обязательно зарегистрируют с «удобной» структурой.
Если же Суд растолкует так, что структура партии должна соответствовать административному устройству Украины, тогда подадим для регистрации вариант структуры «удобный» закону.
Т.е надо попытаться зарегистрировать партию со структурой «удобной» для нас!
Приведу статьи из Закона Украины «О Конституционном Суде Украины»
Стаття 13. Повноваження Конституційного Суду України
Конституційний Суд України приймає рішення та дає висновки у справах щодо:
1) конституційності законів та інших правових актів Верховної Ради України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим;
2) відповідності Конституції України чинних міжнародних договорів України або тих міжнародних договорів, що вносяться до Верховної Ради України для надання згоди на їх обов'язковість;
3) додержання конституційної процедури розслідування і розгляду справи про усунення Президента України з поста в порядку імпічменту в межах, визначених статтями 111 та 151 Конституції України (254к/96-ВР );
4) офіційного тлумачення Конституції та законів України.
Стаття 42. Конституційне звернення
Конституційне звернення - це письмове клопотання до Конституційного Суду України про необхідність офіційного тлумачення Конституції України та законів України з метою забезпечення реалізації чи захисту конституційних прав та свобод людини і громадянина, а також прав юридичної особи.
У конституційному зверненні зазначаються:
1) прізвище, ім'я, по батькові громадянина України, іноземця чи особи без громадянства, адреса, за якою особа проживає, або повна назва та місцезнаходження юридичної особи;
2) відомості про представника особи за законом або уповноваженого за дорученням;
3) статті (окремі положення) Конституції України або Закону України, тлумачення яких має бути дано Конституційним Судом України;
4) обгрунтування необхідності в офіційному тлумаченні положень Конституції України або законів України;
5) дані щодо інших документів і матеріалів, на які посилаються суб'єкти права на конституційне звернення (копії цих документів і матеріалів додаються);
6) перелік документів і матеріалів, що додаються.
Конституційне звернення, документи та інші матеріали до нього подаються у трьох примірниках.
Стаття 43. Суб'єкти права на конституційне звернення з питань дачі висновків Конституційним Судом України
Суб'єктами права на конституційне звернення з питань дачі висновків Конституційним Судом України у випадку, передбаченому пунктом 4 статті 13 цього Закону, є громадяни України, іноземці, особи без громадянства та юридичні особи.
Стаття 94. Підстава для конституційного звернення
Підставою для конституційного звернення щодо офіційного тлумачення Конституції України та законів України є наявність неоднозначного застосування положень Конституції України або законів України судами України, іншими органами державної влади, якщо суб'єкт права на конституційне звернення вважає, що це може призвести або призвело до порушення його конституційних прав і свобод.
*********
Кроме того.
Вячеслав Богданов написал:
«И если мы собираемся участвовать в выборах и иметь своих депутатов в местных, районных, областных радах и в Верховной Раде Украины, тогда нам нужно "продублировать" структуру по территориальному принципу (по административно-территориальному устройству Украины).
Используя при этом подсказку дедушки Анастасии, когда в выборные органы партии входят все члены партии (на каждом уровне - все члены "соответствующего уровня" партии).»
Вячеслав, нет необходимости дублирования административного устройства Украины в структуре Родной партии, чтобы она могла выдвинуть своих кандидатов в областной, районный совет.
Родная партия, выдвигая своих членов в эти советы, будет подавать список членов Родной партии, которые закреплены за всеми сотами в пределах территории, на которую распространяются полномочия совета.
Т.е. в областной совет Киевской области, например, будет сформирован список из членов партии от всех сот в пределах территории Киевской области.
В районный совет – список из всех членов партии от всех сот в пределах района.